czwartek, listopada 28

Spacery Podróżne

Brak komentarzy:
 
Nadrabiając trochę zaległości, bo dawno mnie tu nie było podzielę się zdjęciami z wystawy "Spacery Podróżne". Był to wspólny projekt z moim kolegą Jakubem Burittą.

Od pewnego czasu eksperymentujemy z fotografią otworkową. Jest to technika pozwalająca stworzyć aparat z dowolnego szczelnie zamkniętego pudełka do którego światło dostaje się przez malutką dziurkę nie większą niż taką powstałą po ukłuciu igły. 

Kuba wpadł na pomysł, żeby zrobić camerę obscurę (bo tak się to fachowo nazywa) ze starej walizki dziadka. Do środka wsadził papier fotograficzny z bydgoskiego Fotonu, o rozmiarze 50x30 cm.
Zrobiliśmy w ten sposób panoramę Wisły z mostu fordońskiego. 
Zdjęcie wyszło przeciętnie bo walizka była mało szczelna i na jakiś czas o nim zapomnieliśmy.

Taki stan utrzymywał się do momentu kiedy Patrycja Jankowska zaproponowała nam wystawę w klubokawiarni 1138. Od razu przypomniałem sobie o walizce i zapaliłem się do działania.
Zupełnym fartem weszliśmy w posiadanie porządnej plastikowej walizki podróżnej. Kuba stworzył "obiektyw" czyli metalową blaszkę z dziurką i zamontował ją w przedniej ściance naszego aparatu.
Ja wymalowałem ją od środka czarnym sprejem i zamontowałem w niej papier.

Na wystawie pokazaliśmy 10 ujęć Bydgoszczy. Są to miejsca, w których potencjalnie zatrzymałby się podróżny w naszym mieście. Zadaliśmy sobie pytanie co opowiedziałby nasz bagaż, gdyby mógł rejestrować miejsca w których się znalazł. Te zdjęcia są na nie odpowiedzią.











Brak komentarzy:

 
© 2012. Design by Main-Blogger - Blogger Template and Blogging Stuff